3 dårlige undskyldning for ikke at løbe

Vi kender alle til situationen, hvor man ikke rigtig orker det, man har sat sig for. Ofte prøver man at bortforklare og finde gode grunde til, hvorfor man ikke behøver at gøre den pågældende ting alligevel. Det er alt andet lige lettere at lyve for sig selv, end blot at se i øjnene, at man simpelthen ikke gider.

Her er tre klassiske, men dårlige, undskyldninger for ikke at overholde sin løbetræning.

“Jeg har ikke tid i dag, så jeg gør det i morgen”

Det kan selvfølgelig ske, at man simpelthen ikke har tid til at løbetræne en dag. Er man for eksempel ikke hjemme, så kan det, selvsagt, være mere end almindeligt svært.

Men, hvis du flere gange om ugen bruger undskyldningen om, at du ikke har tid, så er det formentlig blevet en dårlig undskyldning, frem for en reel grund. Hvis du gentagne gange har svært ved at finde tid og overskud til at komme afsted, så bør du måske melde dig ind i en løbeklub.

Dette sikrer, at du kommer afsted minimum et par gange i ugen.

“Jeg er ikke klar til at starte, jeg har brug for mere info”

Det gode ved løb er, at du ikke behøver særlig meget viden om det for at gøre det. Derfor tæller undskyldningen om, at du har brug for mere information, ikke. Du skal sådan set bare trække i noget løbe-venligt tøj, et par passende sko, og derefter sætte det ene ben foran det andet.

Føler du alligevel, at du har brug for yderliger information, så kan du læse dig frem til det meste. Blandt andet her på siden.

“Jeg er for træt”

Hvis du føler dig for træt til at løbe, så har jeg gode nyheder til dig: Du får mere energi af at dyrke motion! Udover at få et højere energiniveau, så vil du også opleve at få en bedre nattesøvn, hvilket også bidrager til øget energi.