3 tips til at få en fornøjelig løbetur

Vi giver dig 3 tips til at få en glad og fornøjelig løbetur. Disse tips bidrager forhåbentlig til, at du kommer ud at løbe så ofte som muligt.

1)Tag en rolig tur, hvis du er træt

Hvis du er træt og udkørt, er du i din gode ret til at ignorere dit hårde løbeprogram. Det vigtigste er, at du kommer af sted. Hvis du ikke orker at presse dig selv særligt meget, så tag en rolig tur i skoven eller lignende.

Det vigtigste er, at du kommer af sted. Kombinér eventuelt løb med gang, og nyd den friske luft, og at du får rørt dig.

2) Løb sammen med andre

Langt de fleste aktiviteter er hyggeligst i selskab med andre, og dette gælder også løbeture. Er der en i din omgangskreds med en fysisk tilstand svarende til din, som du kan lokke med?

Har man en løbemakker, er det meget lettere at komme af sted. Dels er det hyggeligere, men det har også positiv indflydelse på ens evne til at komme af sted, fordi man føler sig ganske forpligtet til at møde op, når man har lavet en aftale med et andet menneske.

3) Hav din yndlingskunstner i ørerne

Hvis du løber selv, kan du øge glæden ved dine løbeture særdeles meget ved at tage et par hørebøffer med. Det gør løb væsentlig mere underholdende, hvis øregangene fyldes med ens yndlingsmusik imens.

Du kan også lytte til podcast, hvis det er dig. Du vil blive overrasket over, hvor modtagelig du er for viden og lignende, når du har pulsen oppe. Man suger meget mere til sig, end når man sidder halvsløj på skolebænken i et tæt rum med dårligt indeklima.

God løbetur

Vi håber, at ovenstående tips hjælper dig til at opbygge en sund rutine, hvor du løber faste dage om ugen.

Løb er hamrende godt for helbredet, og når først det er blevet en vanesag, kan man slet ikke undvære sine løbeture.