Ting du kan gøre efter dit første marathon

Du har gennemført dit første marathon. Hvad så nu? Dette spørgsmål har de fleste marathonløbere stillet sig selv, og svaret er lige så individuelt som din vej dertil.

Problemet ved at have et så stort og langsigtet mål, som et marathon, er, at det simpelthen er svært at overgå. Et marathon er fyldt med planlægning, træning, bekymringer og besættelse.

Derfor har man brug for et nyt mål. Noget, som man kan have som mål for sin løbetræning.

Løb hurtigere

Hvis du syntes, at et marathonløb var for tidskrævende, skal du måske prøve et halvmaraton eller 10 kilometer løb. Derved kan du fokusere på din hurtighed i stedet for at fokusere på at skulle løbe ekstremt langt og være udholdende.

Løb længere

Hvis du er en af dem, der syntes at et marathon løb var ekstremt fedt, bør du muligvis overveje at løbe 50 kilometer. Et såkaldt ultra-løb, hvor man går i endnu højere ekstremer end et marathon.

Gør det igen

Der er ingen der siger, at du er færdig med at løbe marathon, bare fordi du har gjort det én gang. Hvis du syntes at hele forløbet op til løbet, og selve løbet, var fantastisk, skal du da bare gøre det igen. Du kan eksempelvis forsøge at løbe i andre byer.

Undgå løb

Hvis du syntes, at det var enormt stressende og udmattende at træne op til et stort løb, så skulle du måske bare lade helt være med at deltage i løb. Der er ingen der siger, at du absolut skal deltage i løb, bare fordi du løbetræner.

I stedet kan du fokusere mere på at løbe for sjov og for motionens skyld.